QUÉ SIGNIFICA ENTIDADE DE UTILIDADE PÚBLICA?

Non existe un concepto único e xeral pero a súa idea central é o beneficio dun amplo sector da sociedade, vexámolo con detalle.

A  utilidade pública refírese a aquela actividade, ben ou servizo que é de beneficio ou interese colectivo, xa sexa para os cidadáns dun país ou a maior escala, para o conxunto da humanidade.

A utilidade pública contrasta coa utilidade privada no sentido de que non busca o beneficio dun pequeno grupo de socios ou accionistas, senón que se centra en beneficiar a un amplo grupo de individuos. Moitos destes individuos non fixeron unha contribución específica ao desenvolvemento da actividade ou produción do ben ou servizo.

Obxectivos perseguidos polas entidades de utilidade pública son, entre outros

Educación, conciencia cívica, desenvolvemento científico, cultura, deporte, saúde, promoción dos valores da Constitución, promoción dos dereitos humanos, cooperación para o desenvolvemento, protección da muller, protección da infancia, defensa do medio ambiente, protección da igualdade e tolerancia, protección do consumidor, etc.

Requisitos para ser unha entidade de utilidade pública

Os requisitos que debe cumprir unha entidade para obter a declaración son os seguintes:

• Os seus estatutos buscan promover o interese social.
  • A súa actividade non se limita a beneficiar só aos seus asociados.
  • Os membros dos órganos de representación que perciban retribucións non o fan con cargo a fondos públicos e subvencións.
  • Contan cos medios económicos e humanos para levar a cabo as súas tarefas.
  • Están establecidos, inscritos no Rexistro correspondente, en funcionamento e cumprindo cos seus fins estatutarios.
Dereitos e obrigas das asociacións de utilidade pública

Dereitos

• Utilizar a mención “Declarado de Utilidade Pública” en todo tipo de documentos, a continuación da súa denominación.
  • Gozar das exencións e beneficios fiscais que as leis recoñecen ao seu favor.
  • Gozar de beneficios económicos que as leis establezan a favor das mesmas.
  • Asistencia xurídica gratuíta: ofrece os medios para defender os seus dereitos ante o Xulgado se non dispón de recursos económicos para litigar, ou independentemente da súa situación económica, se os procesos nos que precisa defensa ou as súas circunstancias persoais así o determinan.

Obrigas

• Deben rendir contas anuais e presentar unha memoria descritiva das actividades desenvolvidas.
  • Deberán facilitar ás administracións públicas os informes que soliciten, en relación coas actividades desenvolvidas en cumprimento dos seus fins.
Procedemento para a declaración de utilidade pública

O procedemento iníciase coa solicitude das asociacións interesadas aportando a seguinte documentación:

Solicitude de declaración de utilidade pública.