DIFERENZA ENTRE ASOCIACIÓN E FUNDACIÓN

Imos agora con outros conceptos que son de gran utilidade: unha asociación e unha fundación.

A asociación finánciase polas cuotas que pagan os seus socios, sen perxuizo da posibilidade de obter outro tipo de ingresos adquire personalidade xurídica dende a súa constitución, sen necesidade de inscripción.

No caso da fundación é o fundador o que a través do seu patrimonio a dota económicamente, aínda que tamén coa posibilidade de obter outro tipo de ingresos por diferentes vías ten personalidade xurídica dende a inscripción da escritura pública da súa constitución no correspondente Rexistro de Fundacións un mínimo de tres personas deciden constituila e fírmase o acta fundacional, a asociación existe. Xa se lle poderá asignar un NIF provisional, ata que se inscriba no Rexistro, e ostenta os seus dereitos y obrigas.

As asociacións, se non están declaradas de utilidade pública, non teñen a obriga de legalizar os seus libros ante un Rexistro, pero sí da levanza dunha contabilidade ordenada, o libro de actas, inventario de bens e a relación de socios. E cando comenzan  a ter un certo nivel de ingresos, comenzan a ser o máis parecido a unha sociedade mercantil, no pago dos seus impostos e nas súas declaracións

Segundo a súa organización

A asociación: a forma de goberno predominante é que ésta se rixa pola voluntade dos socios en cada momento, vótase na asamblea de socios acerca do futuro, goberno e actividade da mesma.

A fundación: ríxese en todo momento en función da voluntade inicial do fundador que éste adquire de forma permanente no momento da súa creación. A fundación está gobernada por aquelas persoas que o fundador decida, denominados patronos e que éste elixirá en función do seu criterio.

En función do patrimonio para a súa constitución

Asociación: non é necesario ningún aporte de capital inicial.

Fundación: debe contar cun patrimonio de polo menos 30.000 euros para poder constituirse, aínda que a lei prevé a posibilidad de facelo cun patrimonio inferior que previamente o fundador deberá xustificar.

En función da súa natureza

A asociación nace porque existe un grupo de persoas cuns intereses comúns mentres que a fundación consiste nun patrimonio  que se desprende do fundador par adscribirse a un fin de interese xeral.